PGA av oppgradering av forumet er alle brukeridenter fra før sommeren borte. Les tråden 'Greit å vite - nice to know'. Pls read the thread 'Greit å vite - nice to know'
Re: Hvem var foreldrene til Marthe Gurine Olsdatters ektemann, Søren Christensen? (204 Views)
Posted by:
Ivar Kokkersvold (IP Logged)
Date: April 11, 2012 09:46PM
Først - jeg har ikke kommet noe videre om Halvor Gundeklev. Lett i kirkebøkene for Eid., Gjerpen, Solum, Bamble uten å ha funnet noe.
Jeg har fått tips om faddere ved barnedåp for ekteparet Christen Halvorsen og Live Sørensdtr. sine barn på Herre. Det er endel faddere her med farsnavn Halvor; bl.a. en Erich Halvorsen som det ble skiftet etter 1797. Det spesielle i denne sammenhengen var at boet eide et lite hus på plass under Herøya.
Har lett her også - men ikke funnet noe mer. Et spor som ikke førte til noe mer.
Når det gjelder Gunnild Christensdatter g.m. Hans Hansen (d.e) Hærøen så er hun i 1801-tellingen oppgitt til 37 år; dvs. født ca.1763/64. Jeg hadde derved avskrevet henne som datter av ekteparet Christen H. og Live S.
Men så viser det seg at hun (Gunnild) er oppgitt til 38 år ved sin død i 1808, og da overensstemmer alderen langt bedre her.
Får ta en ny sjekk om denne Gunnild, og kommer tilbake til det samt noe annet.
hilsen Ivar