PGA av oppgradering av forumet er alle brukeridenter fra før sommeren borte. Les tråden 'Greit å vite - nice to know'. Pls read the thread 'Greit å vite - nice to know'
Re: Hvem var foreldrene til Marthe Gurine Olsdatters ektemann, Søren Christensen? (235 Views)
Posted by:
Ivar Kokkersvold (IP Logged)
Date: March 19, 2012 07:23PM
Jeg har kontaktet Jørn Olsen for å høre om han hadde mer om denne Halvor Gunneklev. Nok noe mer opplysninger fikk jeg da - men fortsatt mange løse tråder.
Så jeg leter fortsatt og sjekker nye løse tråder/spor i saken, men det kan ta litt tid inne mellom mye annet.
En side her er jeg ikke gir meg så lett for Eidanger-personer og bruker litt mer tid på det. Det andre er at det da ofte dukker andre interessante opplysninger.
Et lovende spor var den Gunder Halvorsen som ble døpt 1737 på Vestsida, Porsgrund-Solum av foreldre Halvor Helgesen og Gunnild Tallaksdatter. Men siden Solumslekt/Leif har disse foreldre døde henholdsvis 1745 og 1742, ble de uaktuelle.
Men da fikk jeg koplet disse foreldrene til sin fortid i Eidanger på Saltboden u/Nordre Grava; jfr. Eid. bind 1 (Schildbred) side 244 og døpte barn i Eidanger.
hilsen Ivar